FUCK YOU, scandinavian hair.

Ordentligt slapp dag, och alla gråa moln hänger tunga på himlen. Finns stor risk för att det kommer regna och åska, men jag tycker inte det gör någonting sålänge jag är inomhus. Det är mest bara mysigt när det regnar om man sitter inne och kan höra hur regnet smattrar mot fönsterbrädan. Om jag hade fått bestämma, hade jag helst av allt haft ett fönster där man kan sitta i och ha en liten myshörna med massvis med kuddar och mjuka filtar och där man kan läsa och dricka te på kvällarna. Men jag följde hursomhelst med mamma och hennes kille Fredrik med ner på stan och fick med mig 3 par nya jeans (ett par ska jag göra till shorts hade jag tänkt), en jeansjacka och en armygrön finare jacka och alltsomallt gick det på 150kr!!! (I LOVE SECOND HAND & REA) Bilder kanske kommer senare. ;D

Får se när jag ska få tid till att fixa till byxorna till shorts, och vill dessutom repa upp mina gamla svarta jeans så jag får massvis med förhoppningsvis snygga hål i dem med. 

Nu till huvudanledningen med detta inlägget, rubrikens mening:
Jag är enormt trött på mitt hår. 
Såhär ser det ut en dag som denna

Tycker det ser både tunnt och äckligt ut, kanske inte syns så väl på bilden ändå, men jag känner att det är dags för en förändring. Det är dessutom mycket tunnare om jag har alltihopa plattat, vilket jag inte har här.. Jag har inte vart hos frisören på över ett år, så det är dags. Ska ändå inte klippa så långt, och vill skaffa en snelugg (minns heller inte hur länge jag haft mittbena) och klippa upp håret en aning. Dessutom har jag funderat ett tag på att färga rött hår, men känns inte som att det skulle passa mig. Sen finns det ju olika nyanser, men jag har på senare tid börjat gilla ljust och starkrött.. Vad tror ni jag passar bäst i?

Skulle nog klippa av ungefär där det röda strecket är, tänk sen bara en snelugg åt något håll och uppklippt för att få lite volym i mitt livlösa hår.

Nu är klockan snart 20:00 och jag är ordentligt trött, vet inte om det har med vädret att göra eller vad.. men blir nog datorn/tvn resten av dagen, tror förresten att jag ska spela lite ps2 spel för att fördriva tiden, dessutom var det längesen, undrar om crash bandicoot och hans vänner har saknat mig?! Haha nejmen, ciao. ♥

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback