Trassligt värre

Sjuklingen hann under gårdagen titta på 3 filmer. Nedan följer mina "recensioner" eller vad man nu ska kalla det. Vad jag tycker om filmerna helt enkelt. 
Trassel (Tangled)
Trassel var helt underbar. Sån mysig film, tycker den var helt suverän. Man blir aldrig så glad som när man kollar på tecknat! Och jag gillar verkligen historien bakom, törnrosa i en ny tappning. Och allting är så himla fint animerat och ååh, man blir bara glad av den. Dock hade vi kunnat skippa delarna där de sjunger allihopa, för har aldrig varit ett big fan av det i filmer, även fast de sjunger bra.. Men nej tack.
Och jag bara älskade den lilla kameleonten Pascal. Åh så söt. Största plusset för att filmen var så fint gjord, så måste bara lägga in några screenshots från filmen för det.


Poppers Pingviner (Mr. Poppers Penguins)
Poppers Pingviner var ytterligare en såndär feel good film. Man blir glad av den, och den var också väldigt bra enligt mig. Från stel kostymnisse till allälskande familjefar igen, det brukar funka bra i filmer. Förutom att de har med den roliga twisten med pingviner i denna. Så söta.

Bridesmaids

Bridesmaids tycker jag inte alls var särskilt bra. Visst, den var väl lite småcharmig emellanåt och några korta passager med roliga delar, förövrigt stel och torr humor och jag tyckte filmen var seg rätt ofta. Näeee. Det skildrar en tjejs miserabla liv där hon bor med två knäppgökar, är kär i sin KK och hennes bästa vän precis ska gifta sig, så hon blir brudtärna. Sen blir det bråk mellan huvudkaraktären och en annan kompis till bruden, och "kompisen" saboterar hela tiden för brudtärnan och blablabla. Gäsp. Snark. 

Idag blir det nog att kolla fler filmer, plugga en del och bara försöka bli frisk. Otroligt tråkigt att bara ligga hemma hela tiden och man missar ju så mycket i skolan.. Funderar mer och mer på om jag kan ha dragit på mig årets influensa? Svårt att veta det där.

Kommentarer


Postat av: nicolebica

ohhhh, jag älskar trassel!!!

haha och han där prinsen (eller vad man nu ska kalla honom, har nämligen glömt vad han heter) är så sjukt snygg faktiskt, speciellt när han gör sitt charmface! - jag typ smälter då ;$

sen älskar jag när hon får värsta beslutsångest och kan inte bestämma om det var bra gjort att hon stack eller om det var dåligt, känner igen mig fett mycket där thihihi

2011-11-29 @ 17:06:51
URL: http://nnicolebbica.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback