Veckan som gått - världens längsta inlägg, typ

(Gillar mitt random "typ" uppe i rubriken, det ser udda ut.. det är coolt.)
Har ingen aning om vart jag ska börja med det hela. Veckan som gått. Minns knappt allt som hänt. Allting kanske inte heller är så märkvärdigt, men ja. Saker som man iallafall kan berätta om här. 

Ni vet den där superunderligamenawesomebokensomhetergenomdinaögon jag skrev att jag läste i förra veckan som hade 606 sidor? Den är nu färdigläst, och den får betyget 5 utav 5 toasters. KATSCHINGAAAAAAHHH! 
(där fick ni också en liten kik på hur jag sett ut idag, mer kommer snaaaart)
Nämen, för att va lite seriösare. Boken var faktiskt väldigt dålig i början, antar att det var för att jag inte kommit in i berättelsen riktigt och börjat tänka på det sättet, är inte direkt van vid sci-fi böcker, eller vad man nu ska kalla den.. Men den var iallafall grymt bra och kunde näst intill aldrig släppa boken! 

Under veckan blev jag överraskad av ett paket.. trots det att jag varit beredd på att leveransen skulle komma någon gång under denna månaden blev jag JÄÄÄÄVLIGT glad. HIHI.

någon som gissat vad det är än? Märk orden Pringles och Speaker. Nom.


Helt klart godkänt ljud för att vara en högtalare - på en pringles burk, dessutom är den lätt och behändig att ta med sig! Kommer troligen användas massvis i sommaren som kommer, om jag då har en mobil som kan hantera musik och program som spotify. Man kan inte ens va inne på internet på min mobil.. Skojigt värre. HEHE. Men nog om det. PRINGLES AMPLIFIED SPEAKERS GILLAR VI! ♥


Har dessutom lekt galna professorn och gått lös på mina svarta jeans. Dock inte de vanliga hela som jag brukar använda, utan ett annat par som det lyckats bli ett knasigt litet hål i grenen på. Kände att det var dags för att skaffa mig ett par sletna håliga jeans. Och det gjorde jag. 
För att göra hålen använde jag mig av:
- Sax
- Tavelkrita
-  Grovt sandpapper
- Avklippt äggkartong (Hade ingen träplanka så tog första bästa jag hittade som kunde hålla lite motstånd)
Och självfallet byxorna i sig. Ja, egentligen allting ni ser på bilden. 
Tog på mig byxorna, ritade upp lite streck här och där jag tyckte det skulle passa (don't worry, du kan göra fler efter hand och det ser bättre ut ifall du gör mindre hål innemellan de stora också) och klippte ett litet hål i mitten. Stoppade i äggkartongsdelen i byxorna (därför är den avklippt, hade aldrig fått plats i byxbenet annars) och sen började jag slita och dra åt alla håll och kanter så det repade upp sig. Efter det lite sandpapper på och klippa bort trådar och lite delar av tygen för att visa mer hud genom hålen och Voila: 
Här var jag dock redan halvvägs in i arbetet, för kom på i efterhand att det kanske vore kul att skriva det på bloggen och ta några bilder.

Ser dock bättre ut i verkligheten, då jeansen heller inte är gråa, vilket de ser ut att va på bilderna. Grått, grått, grått är egentligen Svart, svart, svart och snyggare. DUM ÄCKLIG BLIXT SOM BEHÖVS BARA FÖR ATT JAG HAR SÅ MÖRKT RUM OCH INGENTING SYNS OCH JAG FÅR KRUPP. HEHEH. 

Det hela utlöstes iallafall pågrund av det där hålet (bilden nedan), och mitt enorma behov av ett par riktigt trashade jeans. Och jag var livrädd för att det skulle bli fel. Men det blev det inte. Är riktigt nöjd. 5 utav 5 toasters på de med! HEHEHEHEHHHEHE. Har dessutom tänkt på att göra det här hurlängesomhelst nu, men aldrig blivit av. Buhäääh. Nu har det de. Känns bra!



Vilket leder mig till dagens outfit. Plåtade dessa bilder imorses, även fast jag gjorde jeansen i måndags/tisdags. Det tog faktiskt en hel kväll att göra bara ena benet, så lade lika mycket tid på det andra dagen efter.
Men hursom, här kommer lite random blandade bilder på mina kläder från idag:
Eyy, mitt hår ser rött ut, eller som att det skiftar i rött!? Lite iallfall, eller? Känns som att jag kommer skaffa det nästa gång. ELLEEEER SVART, CAUSE I LOVE BLACK HAIR. YEAHMANNEN.


hemskt snygga bilder på mig, osminkad eftersom jag tog bilderna innan jag hann och få på mig sminket, jag är så smart. Men ni fattar principen. Och gillar verkligen de här kläderna. WÄHWÄHWÄH, mammas tröja och halsband. Men nu är de mina, har jag bestämt. :)

Och dagens outfit leder mig till ytterligare en underrubrik som kommer handla om i onsdags. Eftersom jag hade kläderna i onsdags med (+ skinnjacka. Och det var kallt.) 
Då undrar ni säkert vad jag gjorde i onsdags. Jo, jag hamnade i Göteborg på Within Temptations konsert i trädgårn. Och de var grymma. Och Sharon sjunger så otroligt bra. Och man blir avis och önskar att man hade rösten själv. Och där var det slut på mina "Och". För att ni ska få se vad jag snackar om lite mer (NEJ, tyvärr tog jag inga bilder eller filmade, shame on me..) kan ni lyssna/titta på de här klippen. Bara vissa är de officiella videorna, men det är ju musiken som är viktigast.

Har inte så mycket mer att säga förutom att de är grymma, fan, lätt värt att lägga upp typ 50 videos på min blogg, så se till att lyssna nu! 


Och jag har fått gratis tuggummin! Stimorol Sverige ger just nu ut ett gratis paket av "Mega Mystery Gum", ni vet paketet med ett stort vitt frågetecken på och bakgrunden är ett hav av färger, påminner mig om hippies och flower power.. Men gott är det, det tycker åtminstone jag. Dessutom är gratis alltid gott! 
Det enda man behöver göra är att gå in på deras facebook sida, gilla och skriva i sitt mobilnummer, så får man snabbt en kod i ett sms som man sedan går med till närmsta kiosk/förbutik/affär (det finns massvis att välja mellan) med och får ut ett paket - GRATIS!
Gratis är gott, som jag sa. Jag, Julia, Paulina, Amanda & Thanapol traskade iväg på lunchen och plockade upp varsitt paket. 

Yay, det är jag som har svart nagellack, HEHEH. (Översta bilden lånad från Julia)


Som tur var hade jag inte såna här svårigheter att få upp paketet iallafall..


Kände att jag inte alls tog dagarna i ordning nu, men spela roll egentligen, de avlöste varandra på ett bra sätt. En bra vecka helt enkelt känns det som. Och veckan är ju inte slut än! Det är en hel helg efter det, OCH.. *trumvirvel* det efterlängtade höstlovet! Äntligen dags att slappna av, bara göra kul grejer hela tiden. Fast jag behöver städa. Men det fixar jag. Har ju en vecka på mig, HÖHÖ.

Kommentarer


Postat av: nicolebica

IHIHI DETTA INLÄGGET GILLAS STARKT!

2011-10-28 @ 23:44:32
URL: http://nnicolebbica.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Hej hej!,Min syster fyller år om några veckor och jag tror hon skulle älska pringles högtalarna,vart har du köpt dom? ;)

2012-02-16 @ 17:37:21
URL: http://kajsastar.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback