Svar på tal

Jag fick en kommentar häromdagen från en viss D, som självklart ville vara anonym, och som frågade "varför har du så cp bloggnamn?" för att citera det korrekt. 

För det första är jag medveten om att jag har ett lite udda bloggnamn och jag har också funderat på om jag ska byta blogg (jag har två stycken redo ifall jag skulle vilja göra detta), men det känns som att man förlorar så mycket minnen och historik som man ändå suttit och kämpat med att skriva, och som sedan ska försvinna och hamna i skymundan.. För det andra skrev jag ett inlägg i starten av bloggen om varför den heter som den gör, men för den late som inte orkar kolla upp det, så kommer frasen från en tysk Tokio Hotel låt. Schreien Zuzammen Allein. Det betyder Scream Together Alone, för jag föredrar att översätta det till engelska då det låter bättre än svenska. Egentligen är det en rätt udda fras, men jag gillar hur den låter när man uttalar den och låten den kommer ifrån (Sonnensystem) är en sån himla skön låt som jag alltid gillat väldigt mycket. 

För den som vill kolla in min tidigare beskrivning så finner ni länken »HÄR«. 

Här kan ni även lyssna på låten, trots riktigt dåligt ljud på videon, och så kan ni hålla utkik på översta textraden för att se när just min fras kommer. Vid 2:39 för den late som vill spola fram. 



Dessutom gillar jag att vara udda och annorlunda i bloggvärlden så mig gör det ingenting, förutom att jag kanske hade haft fler besökare om folk faktiskt kunnat kommit ihåg min bloggadress. Men vet ni vad, det finns bloglovin, blogkeen och åtminstone google chrome kommer faktiskt ihåg sidor, så det räcker egentligen bara att skriva "sch" i sökfältet och då kommer min blogg upp. Simple as that!

Hoppas det svaret räcker nog, D. ;) 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback