Idag kan ha varit den sämsta dagen på året

Min dag har varit riktigt hemsk, en såndär dag man bara vill radera helt ur kalendern. Började med att jag skulle cykla till skolan och hamnar omedvetet i vatten upp till över knäna, får cykla hem igen och byta alla blöta kläder och skor, och så kommer jag försent till första lektionen. Hela tunneln jag brukar cykla genom var helt fylld med vatten. På avstånd såg det ut att vara kanske max 10 cm, vilket man lätt skulle kunna cykla igenom, men det var det verkligen inte. Vattnet kom dessutom inte bara underifrån, utan det rann uppifrån kanten ner som ett vattenfall över öppningen och det som passerade genom. Så jag blev ju inte bara dyngsur nertill, utan även överallt annars. Chocken jag fick i det kalla, smutsiga vattnet gjorde att jag hoppade av cykeln mitt i, dels också för att det antagligen inte hade gått att cykla igenom utan att bli sprutlackerad av smutsvatten, och gick ut ifrån tunneln. Det var som att vada i en sjö, fast med kläderna på. Till råga på allt så visade det sig att min "regnjacka" blivit alldeles för liten för att stänga, luvan blåste av om jag inte höll handen på och paraplyet vände sig på vägen - så det var rätt värdelöst. Hela dagen har varit rätt värdelös egentligen, för att vara ärlig. Bara en massa slit, och jag som inte ens var pepp inför att gå till skolan innan det. Dels kanske spöregnet till väder bidrog till det med, men. Nu har jag historialäxa och svenska-arbete att ta itu med. Wish me luck. P.S. jag börjar bli förkyld igen.



Nejmensåatteeeh, imorgon är det nya tag. Kommer säkerligen avlida för jag har redovisning, men ändå. Jag var mysig i min goströja idag iallafall, älskar stora stickade tröjor so badly. ♥


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback