About the blog


- Uppkomsten och meningen bakom -

Har länge tänkt på att skaffa mig en blogg. Inte för andras skull, utan mest för min egen, men även mina närmsta vänner. Dagarna går så fort och man glömmer lätt vad man gjort, därför är detta ett slags sätt för mig att minnas. Lite som en dagbok också. Och dessutom ett sätt för mig att kunna uttrycka mig själv. Man blir dömd på så många sätt i vardagen, och det känns inte som att jag riktigt alltid får sagt det jag vill få sagt. Får visa helt och hållet vem jag är. Här får jag det. För den här bloggen är bara min. Här behöver jag inte trängas med massa folk som exempelvis på facebook. Jag kommer att skriva om allt från himmel till jord, musik, kläder, vafan allt som finns som jag vill skriva om.

Namnet på bloggen är taget från ett stycke i Tokio Hotel's låt Sonnensystem, jag har alltid gillar det, ända sen jag hörde det för första gången. Det låter så fult på svenska bara, därför brukar jag säga det på engelska när folk frågar vad det betyder. Scream together alone. Tycker det låter mäktigt. Nej, inte mäktigt. Jag letar efter ett annat ord. Kanske låter rätt tomt, vad ska dem mena med det där egentligen? Men tror det finns en slags undermening med det hela. 

Det är ofta så för mig, att jag inte hittar orden jag vill säga. Står där och har det på tungan, men får aldrig riktigt ut det. Jag kan uttrycka mig bra, har alltid kunnat men det känns bara som att jag har LIITEE för mycket ord därinne i huvudet. Min mamma brukade läsa för mig när jag var liten, troligen därför jag har lätt för åtminstone svenska. Men jag är dålig på att förklara, för alla mina förklaringar är oftast milslånga och när jag är färdig är det ändå ingen som förstår. Oops, now i wasted 10 minutes on describing shit to you, and noone even understands.

Ja, jag gillar språk, det är både kul och intressant. Jag gillar att uttrycka mig genom engelska. Därför kommer troligen många av mina rubriker på inläggen vara på engelska. Jag har blivit rådd att inte ha det så, men det här är ändå min blogg, och jag kör mitt egna race. Som jag alltid gör. 

KRAMISAR HUHU, slänger snart in ett till inlägg om vad jag gjort idag!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback