One more word and you wont survive




Känns som jag lyssnar på samma musik mest hela tiden, men nu vill jag dela med mig av ett urval av låtarna jag lyssnar på nu. Dels för att själv minnas och dels för att ni kanske ska hitta något "nytt".  

Blue Foundation – Eyes On Fire 

Foster The People – Pumped Up Kicks

Johnny Depp, Helena Bonham Carter – My Friends

Fake Problems – ADT

Shinedown – Shed Some Light

Shinedown – 45 - Acoustic

Gitla – The Whistle

Tokio Hotel – Geisterfahrer

Imperial Mammoth – Requiem On Water
Urban Cone – Ghost Song
Urban Cone – Deja Vú

Of Monsters And Men – King And Lionheart
The Ben Taylor Band – Time Of The Season
Oliver Shanti & Friends – Sacral Nirvana

Den sista låten är som en resa för själen. Man hamnar helt plösligt på en torr slätt med sin indian familj intill sina handgjorda tält av djurhudar där alla sitter och syr stammens mönster på en bit, rider hästar i kapp med solnedgången med håret flaxande kring axlarna, eller på toppen av en hög klippa med örnarna som flyger runt en och den breda klart blå floden som rinner nedanför. 


Kommentarer


Postat av: Ida ☯ the sky under the sea

åh. Eyes On Fire och 45 är hur fina som helst. Dock så tycker jag inte om akustiska versioner av låtar. Oftast... Men orginalversionen av 45 är awesome!

2012-11-11 @ 22:13:54
URL: http://theskyunderthesea.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback