Problematik tills allting blir glasklart

Jag har problem. Jag frågar mig själv som så många gånger förut, varför det måste vara en sån lockelse med att ha nya fina kläder, och varför ha-begären genomsyrar min vardag. Ibland känns det bättre och ibland längtar jag inte alls efter sådant, men ibland blir det kalabalik för det är för mycket fina grejer på en och samma gång. Som nu. Överst på listan ligger Bomberjackan som jag spanat in på Gina Tricots Instagram sedan en tid tillbaka och bara väntat på att den ska komma ut i butik, samt jeansen och tröjan från Bik Bok. Men samtidigt blev jag helt överförälskad i skorna när jag provade de idag.. Och jag som sagt att jag tycker det är fult med sneakerwedges.. Men detta är enda undantaget, någonsin. Dessa känns väldigt annorlunda också, och jag som bara älskar platåskor så himla mycket. Tycker jackan till höger är jäkligt snygg med, men ingenting som jag känner något sådant ha-begär över alls. Tyckte dock den passade in till stilen.  



Här nedan ser ni mig i brallorna och tröjan, så mysigt. Lite slacker sådär, men ändå stilrent. Egentligen passar jag inte alls i såna byxor och har sagt det hur länge som helst, men just dessa gillar jag så otroligt mycket att jag inte bryr mig. Och de är sköna, samt otroligt fina. Normalt går jag ju mest klädd i svarta jeans känns det som, skulle vara kul med lite variation. 


Jag hämtade förresten mina glasögon idag, som ni ser på bilden. För de som inte visste har jag sett dåligt sen urminnes tider och fick äntligen tummen ur röven och gick till optikern i förra månaden. Känns så otroligt annorlunda men samtidigt så skönt att se alla saker som jag inte kunnat se förut. Sprang omkring som ett litet barn i butikerna förut och studerade varenda liten detalj. För att beskriva min syn kan man säga att jag har varit som ett objektiv, med skärpan ständigt inställd på nära håll och oskärpa på långt håll. Enligt optikern hade jag 30% av min synkapacitet kvar, vilket verkligen är dåligt. Och nu när jag väl fått brillorna märker jag att grejerna som jag trodde jag såg klart och tydligt inte alls varit särskilt tydliga, och det är så skönt att kunna se ordentligt nu!


Kommentarer


Postat av: Sofie

Byxorna passar ju dig perfekt! Och du är sjukt fin i dom där glasögonen :)

2013-01-15 @ 23:42:06
URL: http://themusicneverstops.blogg.se

Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback