Nerds Rule

Vart på Ullared idag! ♥ Lite småtrött, även fast klockan bara är strax över midnatt. Blir nog ändå sängen snart.

Köpte världens oversize sovtröja - den räcker mig till knäna! Med texten Nerds Rule och Hello Kitty i glasögon under. Älskar den. ♥
Jag är ganska nördig själv, så det passar ju.. Fast definitionen nörd har sån blandad mening nuförtiden. Jag vill kalla mig själv nörd, men samtidigt vet jag inte om jag verkligen är så nördig.. Jag älskar att läsa, kollar ofta och gärna en viss slags filmer (THE TWILIGHT SAGA) + även de böckerna, gillar att spela dator och tvspel, är "duktig" i skolan, gillar att skriva historier, författare var ett tidigare drömyrke, jag hade en tid då jag gick runt i "nerd glasses" - såna som på bilden - hela tiden.. Fast vad definerar en nörd egentligen? Men jag utnämner mig själv till en tuff nörd. Mhm, Set and done. Okej :D

Boken jag håller i handen är en Fantasy, Vinterkrigarna av David Gemmell. Tror jag fick den från nåt förlag jag var medlem i ett tag när jag var yngre. Har läst den en gång tidigare, men nu läser jag allt jag kommer över här hemma, för har inga olästa böcker.. Eller ska kanske säga några intressanta olästa böcker, för kom just på att min morbror skänkte mig en hel hög med böcker för ett tag sen! Sådant som han tröttnat på, och ändå tänkt slänga.. Däribland Dr Josef Mengele - Eldens Barn' boken. Sträckläste den när vi började med andra världskriget i skolan (vilket jag intresserade mig mycket för, blev som galen och ville bara veta mer.. och mer..) Boken var väldigt intressant, men samtidigt äcklig. Den handlar om Dr Josef Mengele och experimenten han utförde främst på tvillingar men även andra genetiskt avvikande människor, som exempelvis dvärgar eller folk med andra åkommor. 

Nä, nu ska jag sluta skriva om böcker, om någon läser min blogg måste dem tänka att jag är den torraste människan på jorden.. Godnatt alla små nördar därute. ♥

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback