I liekk photoshop

ÅÅHH IDAG HAR VI FOTAT! FOTAT MASSOR, OCH SEDAN LEKT MED DEM I PHOTOSHOP. OCH SEN SKREV VI UT BILDERNA. WEEEEY! så jävla kul. :D Allt vi gjort idag har handlat om bild, form & media, så vi har haft smakprov på i princip alla delarna av media som finns detta året. För det är så att Bild & Form har gått ihop med Media, så vi är en klass men med olika inriktningar blandat i gruppen. Först använde vi lera, och skulle gestalta en känsla med olika lerfigurer, sedan skulle vi rita och designa en egen knopp på just en sådan här: 
För att man skulle kunna se redan på knoppen vad det stod för text under, så jag valde musik och ritade en not upptill. Kanske lite enkelt, men det var svårt att komma på ord just då, ville inte sätta mig och rita världens svåraste grej heller.
Blev sååå fascinerad av en av tjejernas bild, hon ritade ett par läppar med en tunga som stack ut och slickade läppen, och bilden såg ut som ett konstverk.. Grymt. Emmi heter hon, men vet dock inte hur man stavar.. tänkte först inte skriva ut det eftersom det känns taskigt ifall jag skriver fel.. Varför fan ger dem oss inte klasslistan redan första dagen?!
Hennes kommentar när jag berömde henne och bilden var att den inte var klar än, och då tänkte jag, hur fan ska man kunna göra den där ännu bättre än vad den redan är? Den är ju sjukt snygg redan nu. 
Men hon lyckades att göra den ännu snyggare senare. W o w säger jag bara.

Men nu till den delen jag gillade mest (självklart eftersom jag valde Media - Media). 
FOOTOOOOOOONAAA BLEV GRYYMMAAAA, well snyggare på datorn.. men jag kan knappt vänta tills jag får ta hem bilderna och sätta upp dem någonstans på väggarna. Vår lärare delade in oss i grupper på två och två, så jag fick va med Julia och man fick 6 bilder/person. Och för varje bild skulle man ha ett visst tema. Temana var Närhet, Blått, Öppning, Spår, Vinkel & Blankt och vi fick en kvart på oss på varje ord för att dra iväg och ta en massa bilder runt området. Fast vi tog drygt 80 bilder och fick sålla bort en massa! c: 

Jag önskar att jag hade tatt lite bilder under dagen för att kunna lägga in på bloggen, men har liksom inte tänkt på sånt, jag tog liksom aldrig bilder på min klass och vardag när jag gick i grundskolan (inte för att jag hade bloggen då heller men). 

Och imorses fick jag skynda mig galet mycket, för gick och la mig igen när jag egentligen borde ha gjort mig iordning, så vaknade halv åtta och skulle möta david kvart i åtta, så skulle vi cykla tsm, och jag började kvart över åtta. Så jag hann, men fick gå osminkad och ofresh hela dagen. Sånt är ju alltid trevligt, eller vad säger ni? ;)

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback