På request uppdaterar jag härmed nu min blogg igen

Det är så att jag gått och blivit sjuk IGEN, alltså stenförkyld, riktigt sådär att jag sitter och drar in allt snor så det flyger upp i hjärnan var 15e sekund.. Typ. 

Igår åkte jag hem från det kära Stockholm, och egentligen förväntas det ju att jag ska langa kuliga bilder som jag förmodligen har tagit.. Men faktiskt fotade jag bara två kyrkor. Hur lame är inte det egentligen? Men jag kände mig omotiverad och ljuset försvinner ju så tidigt på vintern med så.. Ja. Det blev så helt enkelt. Vill ni se kyrkorna ändå? Okejdå. Blir faschinerad av sånt, även fast jag inte är kristen. Jag är liksom.. äsch, vi kan kalla mig ateist. Jag tror på någonting, men inte en gud. Och jag som är lite sådär kär i kors med.. 

1. En kyrka på en väg upp till Stockholm. Gillar att allting känns så mörkt och hårt och ja. Ni fattar. Det guldiga korset på toppen är pricken över i:t.
2. Blev fett sur för att hela kyrkan inte ville va med på bild, för den var så satans stor och jag backade så långt det gick (jävla staketfan var ivägen), men tycker den var massa fin. Älskar ljuset och gillar starkt de mörka träden i förgrunden. 
3. En mycket höööög kyrka, som sagt. Hela grunden är inte ens med på bilderna.
4-7. Såhär såg den sista kyrkan ut inuti. 6an är en riktig feting orgel. Och kyrkan hade astufft "tak" inomhus. Fatta att sitta och handmåla det där..
P.S. Jag har inte redigerat bilderna någonting, för orkaaaaar inteeeeeee.

Alltsomallt gillade jag Stockholm, men jävlar vad stort det är. Typ överdrivet stort. Efter några dagar där längtade man nästan hem till lilla Trollhättan, för ingenting där är på gå avstånd. Göteborg är mer lagom stort för mig. Förresten så får ni i nästa inlägg se vad jag fick med mig mer för prylar hem från Stockholm, plus mina julklappar i ett eftersom detta inlägget annars blir för långt. Nice.

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig!

Mailadress:

Blogg/tumblr:

Kommentar:

Trackback